Antalya Altın Portakal’ın merakla beklenen filmlerinin başında Erdem Tepegöz’ün Gölgeler İçinde filmi geliyordu. İlk gösterimini Moskova Film Festivali’nde yapan film bir de ödül alınca bütün dikkatleri üzerine çekti.

Yönetmenin ilk filmi Zerre çok başarılı bir yapımdı. Türkiye’de emekçiler üzerine yapılmış böylesi başarılı film azdır. Yönetmen Zerre de gerçekçi bir sinema diliyle kapitalizm üzerine gönderdiği okları bu sefer bilimkurgu türünü kullanarak hayata geçirmeye çalışmış. Kısacası şekil olarak birbirinden çok farklı iki filmin mesajları benzerdi. Peki Zerre bu kadar başarılı iken Gölgeler İçinde niye aynı çizgiyi yakalayamadı? Bilimkurgu bir tür sinemasıdır ve kendine ait kalıpları vardır. Bu kalıpları hayata geçirmek iyi bir bilimkurgu çekmeye yetmez. Öncelikle siyasi bir alt metniniz varsa senaryonuzun da derinliği önemlidir. Filmin senaryosu yetersiz ama müzik, mekan ve ses çalışması başarılıysa elinizde güzel ama boş bir kutu kalır. Gölgelerin İçinde de bu dezavantajı yaşıyor. Film Gürcistan’da terkedilmiş bir maden işletmesinde çekilmiş. Gerçekten distopik bir film için bulunmaz bir mekan. Yönetmen de filmin başrolüne bu mekanı oturtmuş. Ne yazık ki ya bu mekana fazla güvenmiş veya alışık olmadığı bir tür olan bilimkurguya kendini kurban etmiş. Bilimkurgunun distopik havasını yakalamak için o kadar öyküyü gizlemiş ki mesajlar kaybolmuş. Öykünün bir çatısı yok. İzleyicinin senaryonun içine girebilmek için sorması gereken soruların cevapları yok. Böyle olunca da ses çalışması ve mekan dışında hiçbir şey yok. Eminim Erdem Tepegöz bu filmi aynı mekanda gerçekçi bir dille çekseydi bu senaryo başarısızlığından bahsetmezdik. Filmin başrolünde oynayan Numan Acar iyi resim veriyor fakat o da senaryonun zaaflarına kurban olmaktan kurtulamıyor. Peki başarısız dediğimiz bu film nasıl Antalya’da 5 ödül birden aldı? Öncelikle En İyi Görüntü Yönetmeni, En İyi Müzik ve En İyi sanat Yönetmeni ödüllerini almayı hak ettiğini biz de yazımızda söylüyoruz. Ama SİYAD ve Film-Yön ödüllerini nasıl aldığı sorusuna bu ödülü veren jürinin cevap vermesi gerekir.

FİLMİN KÜNYESİ

Yönetmen

Erdem Tepegöz

Senaryo

Erdem Tepegöz

Görüntü Yönetmeni

Hayk Kirakosyan

Kurgu

Arzu Volkan

Oyuncular

Numan Acar

Vedat Erincin

Ahmet Meli̇h Yılmaz

Emrullah Çakay

Muharrem Bayrak

Selin Kavak

Serdar Akbıyık
1967 yılında İstanbul'da doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Antropoloji Bölümü'nü bitirdi. Erol Simavi Vakfı Gazetecilik Bursu'nu kazanıp iki yıllık eğitimden sonra Hürriyet Gazetesi'nde istihbarat muhabiri olarak mesleğe başladı. 1992 yılında Hürriyet Yazıişleri'ne geçti. 1993'te Spor Gazetesi'ni kuran grupta yer aldı. 1996'da Hürriyet Yazıişleri'ne döndü. 1999'da Star Gazetesi kuruluşunda bulunmak için Hürriyet'ten ayrıldı. 2000-2001 yıllarında Almanya'da Star Gazetesi'ni çıkaran grupta Yazıişleri Müdürlüğü yaptı. 2002'de Türkiye'ye dönüp Star Grubu'na bağlı olan ve yeniden yayımlanan Hayat Dergisi'nde görev aldı. Hayat Dergisi'nde ve Star Gazetesi'nde sinema eleştirmenliği yaptı. 2004 yılında Star Gazetesi Yazıişleri Koordinatörlüğü görevine getirildi. Halen Star Gazetesi İnternet Yayın Müdürlüğü ve sinema eleştirmenliğini sürdürmektedir. Star Gazetesi, Kral Müzik Dergisi ve internette çıkardığı Cinedergi'de sinema yazıları yayımlanmaktadır. 2007 yılında "Türk Sineması'nı Yönetenler" adlı yönetmenlerle yaptığı röportajları kapsayan bir kitap çıkardı.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.