Senaryosunu Gupse Özay’ın yazdığı filmin yönetmenlik koltuğunda Onur Bilgetay oturuyor. Filmin başrollerinde ise Gupse Özay, Uraz Kaygılaroğlu, Ferit Aktuğ ve Merve Dizdar bulunuyor. Filmin yapımcılığını ise Muzaffer Yıldırım üstleniyor.
Gizem (Merve Dizdar) ve Fatih (Uraz Kaygılaroğlu) evlenmek üzere olan bir çifttir ve “kız isteme merasimi” için Rize’de aileleriyle birlikte toplanmışlardır. Fatih’in abisi Selim (Ferit Aktuğ), Sultan (Gupse Özay) ile evlidir. Sultan, ailenin ilk gelini olduğu için yeni bir gelinin gelmesinden oldukça rahatsızdır ve eltisi üzerinde çeşitli oyunlar oynayarak onu kendisine rakip beller. Gösteriş yaparak ve çevresine karşı nifak tohumları saçarak herkesi Gizem’e karşı kışkırtmaya çalışan Sultan, ailenin göz bebeği olma sıfatını elinden kaptırmak istemez. Sultan’a karşılık vermeye çalışan Gizem ise zamanla aynı Sultan gibi davranmaya başlar. Kaynanalarının “ilk torun veren evi alır” cümlesini kurması ile birlikte iki elti hummalı bir yarışa girer ve oldukça çirkinleşmeye başlarlar.
Film ailevi roller üzerine kurulu bir senaryoyu durum komedisine dönüştürerek ilerlemek isteyen bir yapıda. Gupse Özay Görümce (2016) filmi ile bu işin temellerini atmış gibiydi. Ortaya çıkan gişe verilerinden de anlaşılıyor ki bu türün devamı gelecektir…
Türk sineması Yeşilçam günlerine geri dönüş sürecine girer halde. Yeşilçam sinemasının tükettikçe tükettiren, niceliği arttıkça niteliği düşüren yılları tekerrür etmekte. Klişeler ve benzer yapıları ile birlikte aynı yemeği farklı karakterler ile önümüze sunan Türk sinemasının bir örneği olan Eltilerin Savaşı ne üzerine düşünülecek ne de konuşulacak nitelikte. Yapım ekibi de bunu ön görmüş olacaktır ki filmin basın gösterimi dahi yapılmadı. Çok gazete okuyan bir toplum olmadığımızı düşünürsek bu korkuya da çok hacet yok. Zira okuyan bir millet olsak bu tarz filmlerin revaçta olması pek mümkün olmazdı! Yıllardır Erler Film’in çizdiği mutlu aile tablosu, milenyumdan sonra BKM’nin eline geçti ve sırada NuLook da bu resime dahil oldu. Türkiye’de yaşanan/yaşanmış onlarca sorun varken bi eltilerin çekişmesi eksikti.
Gupse Özay kuşkusuz çok yetenekli bir oyuncu. Fakat Deliha (2014) ile başladığı senaryo denemeleri bir türlü ilerleme kaydedemiyor ve her seferinde kendisine karikatürize tiplemeler yazıyor. Yine burada itici bir kadın tiplemesine girerek farklı bir formül uygulamıyor. Uraz Kaygılaroğlu ise sempatik bir oyuncu olmasına karşın emanet duruyor. Merve Dizdar ise Alice Müzikali (2019) ve Körfez (2017) filmindeki performanslarından sonra oldukça sönük kalmış. Ferit Aktuğ ise müspet. Karakterler üzerine kurulu bu hikaye yönetmenlik adına bir şey hissettirmiyor ve Onur Bilgetay kendisini arka plana çekiyor.
Senaryo ise adeta skeçler halinde ilerliyor ve durum komedisi formülünü uyguluyor. Fakat film son anına kadar şaşırtmadan tahmin edilebilir şekilde ilerliyor. Sosyal medya ve gösteriş toplumu gibi malzemeleri savurgan bir vaziyette kullanarak meşrulaştırmaktan öteye gidemiyor ve eleştirisi içinde boğuluyor. Hülya Duyar’ın finale doğru attığı tirat ise havada kalıyor. Finale doğru ise devam filminin sinyalini veriyor.
Film Box Office Türkiye verilerine göre 3.6 milyon civarı seyirci tarafından izlenerek 63.4 milyon liralık hasılata ulaşmış ve şuan için 2020 yılının en çok izlenen filmi.