Cinedergi’nin iki yazarı çok önemli iki yazıyı kaleme aldı. Müge Çetinkaya İngiltere’deki Cinema Electrik’in hikayesini, Murat tolga Şen ise Emek için verilen mücadeledeki pasifliği yazdılar. Bize ise bu iki yazıyı sizin dikkatlerinize sunmak ve entelejansiya yı şikayet etmek kaldı…

Bu ay Emek’in yıkımıyla ilgili zamanın Ruhu’na birşeyler yazmak istedim. Fakat dergimizin iki yazarı öyle köşeler yazmışlar ki bana ancak bu iki yazıyı ardarda koyup dikkatinizi çekmekten başka birşey kalmadı. İngiltere’den yazarımız Müge Ayyıldız Nothing Hill’in tarihi sinemalarından Cinema Electric’in hikayesini yazmış. Emek sinemasıyla neredese örtüşen bu hikayeyi okuduğunuzda bizim toplum olarak ne yapmadığımızı anlayacaksınız. Aslında niye yapamadığımız doğrultusunda çıkarımlarda bulunacaksınız. Ülkemizde temellenmiş bir burjuvazinin olmayışının sonuçlarını göreceksiniz. Gençler arasında aşağılama ifadesi olarak kullanılan burjuva, “Sen burjuvasın” , Beyaz Türk” gibi tanımlamaların aslında bir toplum için çok gerekli olan sınıfın zayıflığının ne anlama geldiğini görüyoruz bütün Emek yıkılma hikayesinde. Müge’nin yazısını okurken göreceksiniz, aslında aynı baskılar ve bozulma İngiltere’de de var. Üstelik sonuç ta çok farklı değil. Ama toplum gerçekten elinden geleni yapıyor. Bizdeki gibi üç, dört kişi sonuç alamayacağını bilerek sadece görüntüde sinemanın önünde toplanıp kendini tatmin etmiyor. Bu noktada da Murat Tolga Şen’in yazısı çok önemli. Biz ne yaptık Emek yıkılmasın diye soruyor Şen. Belki biraz sert bir yazı ama toplum birşeyle mücadele ederken belirli sertliği sergiler. Mesela 1 Mayıs için yıllarca neler yaşandı? Ama sonunda 1 Mayıs’ta herkes Taksim’de ve bir problem de yok. Peki Emek için toplananlar iki pankart bir iki slogan dışında ne yaptı? İşte yazarlarımız Müge Çetinkaya’nın ve Murat Tolga Şen’in yazılarını ardarda okumanızı istememin sebebi bu. Neler yapıyabilirdi ve neler yapılmadı.

Serdar Akbıyık
1967 yılında İstanbul'da doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Antropoloji Bölümü'nü bitirdi. Erol Simavi Vakfı Gazetecilik Bursu'nu kazanıp iki yıllık eğitimden sonra Hürriyet Gazetesi'nde istihbarat muhabiri olarak mesleğe başladı. 1992 yılında Hürriyet Yazıişleri'ne geçti. 1993'te Spor Gazetesi'ni kuran grupta yer aldı. 1996'da Hürriyet Yazıişleri'ne döndü. 1999'da Star Gazetesi kuruluşunda bulunmak için Hürriyet'ten ayrıldı. 2000-2001 yıllarında Almanya'da Star Gazetesi'ni çıkaran grupta Yazıişleri Müdürlüğü yaptı. 2002'de Türkiye'ye dönüp Star Grubu'na bağlı olan ve yeniden yayımlanan Hayat Dergisi'nde görev aldı. Hayat Dergisi'nde ve Star Gazetesi'nde sinema eleştirmenliği yaptı. 2004 yılında Star Gazetesi Yazıişleri Koordinatörlüğü görevine getirildi. Halen Star Gazetesi İnternet Yayın Müdürlüğü ve sinema eleştirmenliğini sürdürmektedir. Star Gazetesi, Kral Müzik Dergisi ve internette çıkardığı Cinedergi'de sinema yazıları yayımlanmaktadır. 2007 yılında "Türk Sineması'nı Yönetenler" adlı yönetmenlerle yaptığı röportajları kapsayan bir kitap çıkardı.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.