Barbra Streisand
NUTS – ÇETİN CEVİZ
Barbara olan adını ‘kendine özgü’ olması için Barbra olarak değiştiren bu çok yönlü sanatçıyı anlatmak kitap boyutlarında olacağından, şarkıcı-besteci, yapımcı –yönetmen ve oyunculuk niteliklerinden oyunculuğuna ve de “Nuts”a dikkat çekmek istiyorum.
Kuşkusuz, ödülleri, özellikle de şarkıcılık ödülleri bol… Akademi Ödülleri’nde ise yapımcı olarak bir , ‘En iyi Şarkı’da iki ve ‘En İyi Kadın Oyuncu’ dalında da iki kez aday gösterilip, bunlardan ‘Şarkı’ (“A Star Is Born”dan “Evergreen” / 1976) ile ‘Kadın Oyuncu’(“Funny Girl”/1968) ödülünü birer kez kazandı ( Not: ‘Kadın Oyuncu’ Oscar heykelciği o yıl iki sanatçıya verildi; diğeri , “The Lion in Winter” ile Katharine Hepburn).
‘Komik kız’dan çöpçatan Dolly’e, “What’s Up, Doc?”dan “Funny Lady”e uzanan güldürü ve müzikallerle başladığı oyunculuk kariyerinde, giderek dramlara ağırlık vermeye başlayan 1942 New York doğumlu Barbra, Cumhuriyetçi politikaları eleştirmesi ve savaş karşıtlığı ile her daim aktif sanatçılardan biri oldu. 1987’de kendisi gibi muhalif, aykırı yönetmen Martin Ritt(1914-1990) ile “Nuts”da buluştu. Müşterisini öldürmekten yargılanan fahişe rolünde, geçmişinin deşildiği mahkeme sahnelerinde, ‘avukat’ Richard Dreyfuss, ‘anne’ Maureen Stapleton ve ‘üvey baba’Karl Malden ile birlikte döktürdü. Suç failinin –bazen- asıl kurban olabileceğine dair tüyleri diken diken eden bu dramı izledikten sonra iyice anladım ki, “benim oyuncum” Barbra, saç tellerinden ayak tırnaklarına, komple bir artist!