Begüm Ecevit

KAMERA ARKASI

 ‘’Slasher’’ türünün öncülerinden biri olan Saw 2, yeni bir sanal dünya yaratarak ‘’korku’’ nun insanlar üzerindeki kalıcı etkilerini ve buna bağlı olarak kişilerin geliştirdiği id ,ego ve süperego arasında yaşadığı tatminsizlikleri sahnelerken,’’psikoloji bilimi’’ içinde değerlendirdiğimizde ortaya çıkan sonuç aşikar.Hayata karşı tüm direncini yitirmiş sorunlu kişilerin(uyuşturucu bağımlıları,alkolikler,intihar eğiliminde olanlar) aynı platform üzerinde buluşmasıyla her şeyin bir oyun olduğuna inanan Jigsaw karakteri, “Saw 2” filminin yapı taşını oluşturuyor.Bununla kalmayıp kendi kurallarını (kurbanların kendi kendilerini öldürmeleri) dikte etmeye çalışması da cabası. İşkenceye maruz kalanlar ise yaşam mücadelesi veriyor. Kısaca “Saw 2”nin konusundan bahsedelim. Zeki, ancak hastalıklı bir dehaya sahip olan Jigsaw, yeni süprizler peşinde… Tüm kanıtların rotasını Jigsaw’a doğru çevirmesiyle, yeni bir cinayetin keşfedilmesi üzerine dedektif Eric Matthews detaylı bir araştırma başlatır. Fakat Jigsaw’ın çok farklı bir planı vardır. Amacı, kendini ele verip Matthews’u tuzağa düşürmektir. Gelelim asıl konumuz olan “Saw 2”nin yapım aşamasına. Geniş bir çerçeveden baktığımızda film basit bir kurguya sahip, düşük bütçeli ve tebdil-i mekan yaratmayan bir atmosfere sahip gibi görünse bile, şüphe götürmez bir gerçek var ki o da “Saw 2”nin çok büyük emeklerle kotarılmış olduğu. Yönetmen Darren Lynn Bousman, seyircide inandırıcılık etkisini yaratmak için çeşitli hilelere başvurarak, profesyonel anlamda başarısını ortaya koyuyor. Haliyle hilelerin biraz daha farklı bir iskeletin içine yedirildiğini görüyoruz. Hikayenin anlamını beslemeye gayret eden görüntüleri oluşturan tuzak sahnelerden bazıları: baş kapanı, iğne kapanı, el kapanı ve fırın. En önemli tuzaklardan biri olan iğne kapanının hazırlanış aşamasını ele alalım. Toplam 120.000 tane iğne bir çukura yerleştirildikten sonra içleri boşaltılır ve uçlarına yapıştırıcı sürülerek karakterin koluna batırılır. Bunun yanı sıra iğnelerin batırıldığı yerlere ise özel efektler uygulanır. Daha sonra animatronic silikon bir kol üreten yapımcılar, çeşitli makyaj teknikleriyle koldaki iğne izlerini kamufle ederek karaktere zerk edilişi yansıtılır. “Saw 2” filminin (tüm seriler için geçerli) en büyük avantajı sahnelerin daha planlama aşamasındayken storyboard ile çizimi. Bunun yanı sıra fırın tuzağını hazırlarken digital ortamda CG tekniğini kullanan yapım ekibinin fırını yaratması 3 günlerini almış. Dahası Jigsaw’ın büründüğü karakteri beyazperdeye aktarmadan evvel, örnek bir model üretip gerçeğini oluşturmaları işi oldukça kolaylaşmış. 25 günde sadece tek bir binada çekilen filmde kullanılan tuzakların bir kısmı gerçekten de çalışan tuzaklarmış. “Saw” ilk vizyona girdiği zaman yönetmen, James Wan’ken, kısa süre sonra el değiştirek yerini Darren Lynn Bousman almıştı. Tek ana düşünsel figüre bağlanan Saw 2 ‘de kanı ve vahşeti beyazperdede göstermekten çekinmeyen yönetmen, şiddet içeren sekansları aşama aşama kaydedip biteviyelikten uzaklaştırarak devingen kurguya dönüştürüyor.

 

Serdar Akbıyık
1967 yılında İstanbul'da doğdu. İstanbul Üniversitesi Edebiyat Fakültesi Sosyal Antropoloji Bölümü'nü bitirdi. Erol Simavi Vakfı Gazetecilik Bursu'nu kazanıp iki yıllık eğitimden sonra Hürriyet Gazetesi'nde istihbarat muhabiri olarak mesleğe başladı. 1992 yılında Hürriyet Yazıişleri'ne geçti. 1993'te Spor Gazetesi'ni kuran grupta yer aldı. 1996'da Hürriyet Yazıişleri'ne döndü. 1999'da Star Gazetesi kuruluşunda bulunmak için Hürriyet'ten ayrıldı. 2000-2001 yıllarında Almanya'da Star Gazetesi'ni çıkaran grupta Yazıişleri Müdürlüğü yaptı. 2002'de Türkiye'ye dönüp Star Grubu'na bağlı olan ve yeniden yayımlanan Hayat Dergisi'nde görev aldı. Hayat Dergisi'nde ve Star Gazetesi'nde sinema eleştirmenliği yaptı. 2004 yılında Star Gazetesi Yazıişleri Koordinatörlüğü görevine getirildi. Halen Star Gazetesi İnternet Yayın Müdürlüğü ve sinema eleştirmenliğini sürdürmektedir. Star Gazetesi, Kral Müzik Dergisi ve internette çıkardığı Cinedergi'de sinema yazıları yayımlanmaktadır. 2007 yılında "Türk Sineması'nı Yönetenler" adlı yönetmenlerle yaptığı röportajları kapsayan bir kitap çıkardı.

LEAVE A REPLY

Please enter your comment!
Please enter your name here

Bu site, istenmeyenleri azaltmak için Akismet kullanıyor. Yorum verilerinizin nasıl işlendiği hakkında daha fazla bilgi edinin.